Tijdens de realisatie van het nieuwe stationsproject worden enkele technologische hoogstandjes toegepast. Deze hedendaagse technologieën moeten er niet alleen voor zorgen dat het budget van Mechelen in Beweging doordacht gespendeerd wordt, maar ook dat er reizigers en bewoners gedurende de werkzaamheden zo weinig mogelijk hinder ondervinden.

Lees meer over specifieke uitvoeringsmethoden:

 

Werfzone Jubellaan:

Werfzone Jubellaan: werkplatform voor constructie Tangent

Aannemer bouwt brugdek op werfzone Jubellaan

 

Werfzone Colomalaan en Leuvense vaart:

Werfzone Hanswijkvaart en Geerdegemvaart- Enorme buispalen voor de tunnel onder de Vaart

De Tangent duikt de vaart in

 

Werfzone station:

Werfzone station- het plaatsen van de diepwanden voor de ondergrondse parking

Werfzone station- Vernagelde wand houdt sporen op hun plaats

Werfzone station- 15 miljoen kilo staal verwerkt in ondergrondse parking

Vloerplaat Tangent krijgt vorm

 

Werfzone Arsenaal en Douane:

werfzone Arsenaal- Proef met 500 ton beton

Werfzone Arsenaal/Douane Aannemer heit palen in werfzone Douane/Arsenaal

Werfzone Arsenaal/Douane Binnendijle gedeeltelijk gedempt

Bouw van de Fietspuzzel

Treinen naar Leuven rijden over tijdelijk brugdek

 

 Op regelmatige basis tonen we ook video's onder de noemer 'De Werf'. Hierin zie je ofwel een samenvatting van de werken over het hele traject ofwel een bepaalde bouwmethode op een stuk werfzone. 

 

Copyright © 2013 Mechelen in beweging.    Login Klankbordgroep / PersWebdesign door WebMamba.